#tb: Bled életre szóló élményt adott!

Ez a történet éppen nem aktualitásról fog szólni, hanem milyen élményben volt részünk tavaly nyáron.... 5 fiatal srác egyszer csak gondolt egyet és elindult világot látni, amely örökre megváltoztatta életüket.

Az ötlet már nem is tudom konkrétan ki fejéből pattant ki, de azt tudom, hogy a helyszínt azt én javasoltam. Láttam már több képet Bledről, de nem tudtam soha hova tenni. Aztán utána néztem egy picit a dolgoknak és kiderült, hogy mindössze 5 órányi autóútra van. Úgyhogy azonnal létre is hoztam egy Messanger csoportot "bledi mókázás" néven és meg is beszéltük a részleteket. :)

Arra jutottunk, hogy költséghatékonyság miatt kempinget foglalunk magunknak. Szerencsére még volt egy pár szabad hely (időben foglaltunk), ezért le is foglalóztuk 3 éjszakára. Már csak az volt hátra, hogy utána járjunk milyen látványosságokat szeretnénk megnézni. Előzetesen rengeteg gyönyörű helyet találtunk és mindegyikre azt mondtuk, hogy mindenképpen ezt mindenképpen megnézzük.

Elérkezett az indulást megelőző éjszaka, úgy feküdtünk le aludni, hogy minden a legnagyobb rendben van, ehhez képest alig tudtunk aludni olyan izgatottak voltunk. Korai órákra tettük az indulást, hogy minél több időnk legyen. Nagyjából 4:30-ra állítottuk az ébresztőt, de már jóval korábban fent volt mindenki.Mivel minden klappolt időben el tudtunk indulni és 11 óra körül már a Vintgár-szurdokban sétáltunk. Elképesztő látvány volt, ilyen helyhez foghatóval még egyikünk sem találkozott.

Miután végigjártuk a szurdokot átmentünk Bledbe, ahol elfoglaltuk a kemping helyünket és sátrat is vertünk és utána gyorsan megmártóztunk a tóban. Meglehetősen hideg volt, de a forró nyári napon jól esett a hűsítő fürdő. A következő program a vár meglátogatása volt, ahol nem időztünk sokat, részben a hőség miatt, részben pedig azért, mert be szerettünk volna hajókázni a szigetre. Mivel az ottani csónakbérlő cégnél várni kellett volna fél órát egy csónakra, ezért úgy döntöttünk, hogy az otthonról hozott felfújható csónakkal és úszva vesszük be a kis szigetecskét. Miután már a nap is lement utána kezdtünk el kiúszni, eltelt az idő a vízbe ugrálással meg a szaltók gyakorlásával. Egy vacsorát követően mindenki visszavonult a sátrába, hosszú nap állt mögöttünk, úgyhogy senkit nem kellett altatni.

Következő nap Bovec-be vezetett utunk ám, odafelé defektet kaptunk a murvás úton, úgyhogy így sajnos fél nap elment azzal, míg kicseréltük a kereket, elmentünk egy gumishoz és ott megcsinálták a defektes kereket. Erre a napra már csak egy rövid hegymászás jutott, de az viszont nagyon megérte, ugyanis ez a látvány tárult elénk a csúcson.

Másnap újra nekivágtunk, hogy szemügyre vehessük Szlovénia távolabbi látványosságait. Ide tartozik a Lago del Predil és a Slap Virje, de még több helyen megálltunk út közben, ami úgyszintén gyönyörű volt.

Utolsó teljes napunkat egy nagyon látványos napfelkeltével kezdtük, utána próbáltuk kipihenni az eddig történtek fáradalmait. Délután a Bohinj tó felé vettük az irányt, ahol eltöltöttünk pár remek órát, aztán naplemente után visszaindultunk a kempingbe.

Másnap sajnos szakadó esőre ébredtünk, ami jelentősen megnehezítette az összepakolást. Csurom vizesek lettünk mire mindennel végeztünk, autóba ültünk és elindultunk hazafelé. Még útba ejtettük Ljubljanát, a következő megálló azonban már Budapest volt.

Mindent egybevetve felejthetetlen élményben volt részünk, annak ellenére, hogy a drónunk sajnos totálkárosra tört a második napon és fél napba telt míg a defektet rendbe hoztuk.

Ez lett volna a Mi kis történetünk 2017 nyaráról, ha minden jól megy, idén hasonló sztorival fogunk jelentkezni... :)